Thursday, March 4, 2010

زمان


مطهری:22 بهمن، خاتمه ای بر تمام حوادث اخیر ششم بهمن ماه

22/9/1388 ديدار طلاب: بیانات در مورد حوادث اخیر

بشنويد

هنوز هم اخير آقايان ؟ زمان اينقدر كند مي گذرد ؟

کاهش جرائم


مسلما همه مردم مونترآل در غياب پليس دست به تبهکاری نزده اند. جالب می شد اگر می دانستيم که آيا مردمانديندار مونترآل کمتر از بيدينان اين شهر دست به غارت و خرابکاری زده اند يا نه. پيش بينی خام من اين است که درست عکس اين قضيه صادق است.

اينجا

پروفسور ريچارد داوكينززياد دنبال جواب سوالتان نگرديد خودشان امار داده اند بفرماييد

رئیس پلیس 110 کشور اعلام کرده است که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از 40 درصد از جرایم در کشور کاهش یافته است و با ایجاد فضای معنوی و روحانی در ماه مبارک رمضان و از بین رفتن انگیزه جرم در انسان ها را، امید می رود که جرائم کاهش بیشتری داشته باشد.

وی گفته است: خوشبختانه در برخی از جرایم از جمله جرایم اخلاقی بیش از 50 درصد، سرقت ها 35 درصد و نزاع و درگیری، کاهش قابل توجهی را شاهد بوده ایم. در ماه مبارک رمضان تماس های مردم در خصوص سرقت، نزاع و درگیری با پلیس 110 کاهش یافته و بیشتر تماسها برای اخذ مشاوره و راهنمایی از پلیس است

بسیاری از کشورهای مسلمان جهان نیز در ماه رمضان با کاهش جرائم مختلف روبرو هستند.

مدیر اداره‌ امنیت ترکیه گفته است: هر سال در ماه مبارک رمضان میزان تخلفات و ارتکاب جرایم در این کشور به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد. در سال 2006 به طور میانگین در هر ماه، 7718 مورد تخلف در شهر استانبول روی داده است و در سال 2007 نیز 5806 تخلف روی داده است اما میزان تخلف در ماه رمضان در سال 2006 به 3151 و در سال 2007 به 2476 مورد رسیده است. این جرائم شامل قتل، سرقت، تجاوز، نزاع و ... هستند.


قوانين اسلامي چگونه قوانيني هستند؟

قوانين اسلامي چگونه قوانيني هستند؟

اگر شما هم از آن دسته هستيد كه مي خواهند بدانيد اين قوانين مترقي اسلامي چگونه قوانيني هستند كه رهبران ج.ا جهان را به الگو گرفتن از آن دعوت ميكنند خدمت تان بگويم كه :

1

بر اساس ماده260 خويشاوندي مي تواند موجب مجازات باشد يعني گنه كرد در بلخ آهنگري برو بزن گردن فك و فاميل آهنگر گريخته از چنگال قانون را

2

بر اساس ماده 235 مهم نيست كه چه كسي جاني است مهم اين است كه ولي دم دل اش مي خواهد چه كسي را بكشد

3

ماده 236 مخصوص مقامات درجه اول نظام وخانواده محترمشان است كه اگر قتلي كردند خداي نكرده دامنشان را نگيرد

4

اين ماده 336 هم ارزش صادراتي اش كم نيست

قانون مجازات اسلامی/کتاب ۳ - قصاص

ماده ۲۶۰

هرگاه کسی که مرتکب قتل عمد شده است فرار کند و تا هنگام مردن به او دسترسی نباشد پس از مرگ قصاص تبدیل به دیه‌ می‌شود که باید از مال قاتل پرداخت گردد و چنان چه مالی نداشته باشد از اموال نزدیکترین خویشان او به نحو «الاقرب فالاقرب» پرداخت می‌شود و چنانچه نزدیکانی نداشته باشد یا آن‌ها تمکن نداشته باشند دیه از بیت‌المال پرداخت می‌گردد.

ماده ۲۳۵

اگر کسی به قتل عمدی شخصی اقرار نماید و دیگری به قتل عمدی یا خطایی همان مقتول اقرار کند ولی دم در مراجعه به هر یک از این دو نفر مخیر است که برابر اقرارش عمل نماید و نمی‌تواند مجازات هر دو را مطالبه کند.

ماده ۲۳۶

اگر کسی به قتل عمدی شخصی اقرار کند و پس از آن دیگری به قتل عمدی همان مقتول اقرار نماید در صورتی که اولی از اقرارش برگردد قصاص یا دیه از هر دو ساقط است و دیه از بیت‌المال پرداخت می‌شود و این در حالی است که قاضی احتمال عقلایی‌ ندهد که قضیه توطئه‌آمیز است‌.

قانون مجازات اسلامی/کتاب ۴ - دیات

ماده ۳۳۶

هر گاه در اثر برخورد دو سوار، وسیله‌ی نقلیه‌ی آن‌ها مانند اتومبیل خسارت ببیند، در صورتی که تصادم و برخورد به هر دو نسبت داده شود و هر دو مقصر باشند یا هیچ کدام مقصر نباشند، هر کدام نصف خسارت وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری را ضامن خواهد بود خواه آن دو وسیله از یک نوع باشند یا نباشند و خواه میزان تقصیر آن‌ها مساوی یا متفاوت باشد و اگر یکی از آن‌ها مقصر باشد فقط مقصر ضامن است‌.